MAP jako partnerství všech, kterým jde o kvalitní vzdělávání
Projekt Místní akční plán rozvoje vzdělávání na Rychnovsku III
s registračním číslem CZ.02.3.68/0.0/0.0/20_082/0022914
je podpořen z OP VVV ze zdrojů EU a SR ČR.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání na Rychnovsku se zaměřuje na vybudování široké platformy pro komunikaci a navazování partnerství v území podle principů komunitně řízeného plánování.
Našim hlavním cílem je zlepšit kvalitu vzdělávání v mateřských a základních školách tím, že bude podpořena spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání, to znamená společné informování, vzdělávání a plánování partnerských aktivit pro následné společné řešení místně specifických problémů a potřeb.
Pořádáme:
- semináře a sdílení pro všechny, pro rodiče, učitele, žáky, zřizovatele a ředitele;
- diskutujeme v pracovních skupinách, u kulatého stolu,
- pořádáme exkurze za příklady dobré praxe a konference;
- realizujeme konkrétní společné aktivity škol, společné projekty pro rozvoj vzdělávání a
- přibližujeme moderní témata, která hýbou světem vzdělávání a připravují na život;
- vytváříme prostředí pro vzájemné i objevné okamžiky inspirace a provazování souvislostí.
Co přináší MAP?
Dětem a žákům:
- motivující, bezpečné, podporující a komunikující prostředí ve školách i mimo školy pro učení se, rozvoj osobnosti a rozvoj osobního potenciálu každého dítěte a žáka.
Rodičům:
- více informací o příležitostech pro rozvoj dětí nejen ve škole, ale i mimo školu;
- možnost podpořit školu a větší zapojení do života školy;
- rozvoj kvalitního kariérového poradenství ve školách, které je nezbytným předpokladem pro správné směřování další vzdělávací dráhy žáka;
- platformu pro otevřenou komunikaci.
Ředitelům a učitelům:
- příležitosti pro setkávání ředitelů/učitelů k vzájemným konzultacím, výměně zkušeností a spolupráci;
- rozvoj spolupráce s rodiči a zapojení rodičů do života školy, podpora škol rodiči.
Zřizovatelům:
- možnost navázání a rozvoje spolupráce zřizovatelů na území MAP;
- příležitosti pro výměnu zkušeností, možnost vytváření společných postupů a metodik pro řízení škol;
- možnost využití dat a informací z MAP pro střednědobé plánování v oblasti vzdělávání (např. financování škol).